چه غذاهایی حافظه را تقویت می کنند؟ (۲)

مواد غذایی که حافظه را تقویت می کنند

سبزی های تازه و خام: اسید فولیک، آنتی اکسیدان ها و رنگ دانه های گیاهی موجود در سبزی ها، هوش شما را حفظ خواهند کرد. مغز برای خنثی سازی رادیکال های آزاد نیاز به آنتی اکسیدان ها دارد. رادیکال های آزاد به سلول های عصبی آسیب می رسانند و عمل واسطه های شیمیایی اعصاب را مختل می کنند. همچنین عمل ارتجاعی رگ ها و قوت ضربان قلب را حفظ می کنند، در نتیجه خون به اندازه کافی به مغز و سلول های مغزی می رسد و قدرت یادگیری و ذهنی فرد افزایش می یابد.

روغن ماهی: چربی آمگا۳ موجود در ماهی، التهاب مغز را کاهش می دهد و از آن محافظت می کند. روغن کبد ماهی از خود روغن ماهی هم مفید تر است، چرا که علاوه بر امگا۳، منبع خوبی از ویتامین های A و D نیز هست.

تخم مرغ: تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی و با ارزش است. کولین موجود در تخم مرغ برای تولید واسطه عصبی استیل کولین سودمند است، بنابراین مصرف آن علاوه بر حفظ سلامت عمومی بدن، برای بهبود هوش و عملکرد ذهنی نیز مفید است.

توت فرنگی، تمشک و شاتوت: این میوه ها نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند، بلکه منبع غنی آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین توانایی سلول های عصبی را برای پاسخ دهی به واسطه های عصبی افزایش می دهد و همچنین مانع از تشکیل لخته های خونی می شود. مواد غذایی دیگری مانند کلم قرمز، انگور، آلو و آلبالو نیز همین اثر را دارند.

ادامه دارد…

نوشته شده در پزشكي سلامت. برچسب‌ها: , . Leave a Comment »

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: