حماقت زنانه

حوا در باغ عدن قدم مي زد كه مار به او نزديك شد و گفت:

اين سيب را بخور!

حوا كه درسش را از خداوند آموخته بود‌ امتناع كرد.

باز اصرار كرد اين سيب را بخور. چون بايد براي شوهرت زيباتر بشوي.

حوا پاسخ داد:نيازي ندارم. او كه جز من كسي را ندارد.

مار خنديد: البته كه دارد!

حوا باور نمي كرد. مار او را به بالي تپه به كنار چاهي برد.

آن پايين است . آدم او را آنجا مخفي كرده.

حوا به درون چاه نگريست و بازتاب تصوير زن زيبايي را در آب ديد.

و سپس سيبي را كه مار پيشنهاد مي كرد خورد.

قصه هبوط به روايت پائولو كوئيلو

نوشته شده در داستان. برچسب‌ها: , , , . 9 Comments »

9 پاسخ to “حماقت زنانه”

  1. ليلا Says:

    سلام خيلي خيلي ببخشيدا آقاي لوك اگه بعضي از خانوما حماقت مي كنن به خاطر سست بودن بعضي از آقايونه تازه از دوست داشتن زياديه خيلي هم ارزش داره راستي چرا انقد جواب معما روزود گذاشتين؟خيلي جالب بود دوست داشتم در موردش فكر كنم حيف شد.

  2. ليلا Says:

    راستي خواستم آدرس وبلاگمو بذارم ديدم نظر خصوصي ندارين.
    ————————
    هنوزم میتونین به معما جواب بدین. این فقط یه راهنماییه. البته این معما جواب خاصی نداره و به نظر خودتون بستگی داره. نظرتونو بنویسین لطفا.
    ممنون که سر میزنین و نظر میدین.

  3. مهسا Says:

    می دونی چرا اون سیبو می خوره واسه این که خودشو باور نداره و این مشکل خیلی هامونه
    واسه این که وقتی یکیو دوست داشتن تمام سعیشونو می کنن که بهترین باشن
    و این ربطی به حماقتشون نداره همش به خاطر دلشونه
    ————————
    سلام. یعنی منظورت اینه که حاضره به خاطر دلش، عقلشو زیر پا بذاره؟ حتی به قیمت به زحمت انداختن انسانها در میلیونها سال؟ حتی اگه همشون بچه هاش باشن؟
    ممنون که سر زدی. بازم بیا منتظرم. موفق باشی

  4. arashmidos Says:

    سلام
    ممنون از نظر خصوصیتون .لطف کردین .واسه من که خیلی بامزه بود:دی
    راستی راجع به نظریه ی آقای پائولوی عناد ورزم باید بگم که بیخود !!!

    من قبول ندارم.یعنی چه؟
    من اعتراض دارم .من میکشمش .الکی گفته .همش تقصیر آدم بوده من میدونم:((
    اینا همش توطئس علیه خانما:)
    من اگه دستم به این حوا برسه گیساشو تک تک بیرون میکشم .هرجا میریم باید این متلکا و بشنویم .آخه زن حسابی این چه کاری بود آخه .:(

  5. arashmidos Says:

    eeeeeeeeeeeeeee
    chera egha in aksoke man zeshta ?:(
    nemesha ino avazesh konet?man hamisha in wordperesso zeshtesh medashtan hala daram mibinam del be del rah dara:d
    bivinet che najensia chichi bara man entekhab kerda:))
    akhe in ensafa?na ensafa?:(
    ———————-
    سلام
    ممنون که سر زدین و نظر دادین. راستش باید بگم مجبورین بسوزین و بسازین چون من نتونستم این عکسو عوضش کنم. حالا زشت که نیست اونقدا. اتفاقا خیلی هم باکلاسه به نظر من!

  6. ليلا Says:

    خيلي خوشكل يزدي گف ميزني ارشميدس

  7. توحید Says:

    salamo dorud bar tamami doostan

    ba tamame ehterami ke baraye besyari az khanomha ghael hastam ama bayad arz konam bishtare moshekelate bashar zire sare hamin khanomhast.

  8. توحید Says:

    سلام به یکایک دوستان

    با تمام احترامی که برای بسیاری از دوستان میزارم اما باید اعتراف کنم که بسیاری از مشکلات بشر امروز را همین خانمها باعث میشوند.

    پشت سر هر مرد موفقی زنی ایستاده که نتوانسته جلوی موفقیتش را بگیرد.
    ——————-
    لوک خوش شانس در برابر نظرات خوانندگانش مسئولیتی ندارد. هاهااااااااااااااااااا

  9. شاهزاده خانم Says:

    مرد آمد و دردي به دل عالم شد
    از روز ازل قسمت زن ها غم شد
    در دفتر خاطرات حوا خواندم
    جانم به لبم رسيد تا آدم شد

    بنده ديدم بحث داغه جوزده شدم ….!!!


پاسخی بگذارید

